Tuesday, April 20, 2010

BEN ASHAARI BUAT HAL LAGI !!!!!!


  • Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semuanya. Bertemu kembali setelah beberapa hari tidak bersiaran. Ini adalah kerana.....Ben Ashaari Buat Hal Lagi.....jadi akak pun menyepikan dan melarikan diri buat sementara waktu dari Ben ni. Percaya ke?.... takdelah....sebenarnya Ben ni berniat baik. Dia ada segmen istimewa untuk blog masak2. Mula2 akak keliru Ben nak geledah dapur, dan ini membuatkan akak betul2 risau.
  • Maklumlah akak ni masih baru, jadi barang2 dan peralatan dapur tu, guna apa yg ada je....takdelah yg mahal2 dan antik2 macam Che Mat Gebu dan Kak Ummi tu. Rupanya sangkaan akak ni salah. Sebenarnya Ben nak tolong kita para ibu2, kakak2 dan adik2 yg mempunyai blog masak2 supaya lebih di kenali. Terima kasih atas tugas murnimu itu.
  • Seperti biasa adalah syarat2 yg perlu di patuhi....syarat2nya seperti di bawah ini.
(1) HEADER BEN ASHAARI PERLU ADA...(okey akak dah letak kat atas tu....)

(2) KETERANGAN RINGKAS MENGENAI BLOG ANDA.
  • Blog SINAR KEHIDUPANKU ini masih baru lagi dan di tubuhkan pada 3.1.2010. Mula2 berblog sekadar isi masa lapang dan suka2 saja. Bila dah bertambah kawan2, jadi seronok dan lebih bersemangat untuk update dari semasa ke semasa dan bertukar2 resepi.
  • Mula berblog nak bercerita kisah kehidupan keluarga sepanjang di perantauan,tetapi lebih suka dan cenderung pada masakan......sebab setiap hari kita masak dan makan...jadi dari situ kita tak akan keputusan idea untuk update blog setiap hari.
  • Resepi yg di paparkan sebahagiannya adalah resepi2 yg telah di cuba...samada dari resepi sendiri, kwn2 sesama blog dan majalah. Berpuas hati dngn hasil masakan yg telah di cuba, dan ingin di kongsi bersama kawan2, adik2 dan anak2 yg inginkan pengetahuan memasak.
  • Berblog ni tidak membuang masa....kita akan dapat banyak pengetahuan dan maklumat.
(3) APAKAH MENU ISTIMEWA YG ADA DLM BLOG ANDA.....BERIKAN SEKALI LINKKNYA....

* Pada akak resepi yg mendapat sambutan di sini adalah PIZZA. Setiap kali akak buat pizza, ramai kawan2 memberi maklum balas di cbox dan comment box. Maklumlah nak beli sekeping pizza ni mmng mahal, jadi eloklah kawan2 cuba buat sendiri dan letakkan topping berapa banyak ikut suka....tapi harga cheese tu mahal sedikit, jadi boleh juga di tukar pada mayonise.

(4) DARI MANA ANDA TAHU MENGENAI SEGMEN INI....LINKKAN SEKALI PADA NAMANYA..
  • Dari En Ben sendiri. Pada 16.4.2010 akak bersiap2 nak pergi bercuti selama 3 hari, bila buka blog...ada jemputan dari Ben untuk sama2 join segmen ni. Rasa gembira tetapi tak dapat menyiapkan tugasan pada masa itu. Sepanjang bercuti akak mencari idea juga utk mengarang...pening juga di buatnya...maklumlah dah lama betul tak mengarang begini panjang.
  • Jadi ini sajalah yg yg dapat akak berikan....terima kasih yg tidak terhingga kepada Ben atas segmen ini. Akak betul2 menghargainya...terima kasih juga kepada Puan Azila kerana memahami tugas En Ben Ashaari yg sentiasa sibuk.
  • Okey Ben akak dah siap lunaskan tugasan yg di berikan. Harap ianya menepati dengan kehendak dan syarat2 yg di berikan. Pada kawan2 dan bloggers yg ingin di geledah dapurnya oleh Ben, silalah klik DISINI dan tinggalkan link anda di blog Ben.
  • Niat Ben ni baik, dia mahu kawan2 semua.... sama2 di kenali dan menaikkan rating serta popularkan blog sesama kita. Di harap semuanya mendapat manfaat dari segmen ini.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails