Sunday, October 2, 2011

Award Dari Kak Jee dan Diana


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Petang minggu ni rehat2 je sambil makan jemput2/cekodok ikan bilis. Esok bermulalah rutin harian menghantar dan mengambil anak2 dari sekolah. Bila sekolah ni, masa saya terhad sikit nak ngadap lappy....banyak kerja yg harus di selesaikan. Hari ni nak gantung award yg sangat cantik. Nak tau sape yg beri????..ianya bukan calang2 orang tawww...beliau adalah seorang wartawan, pelakon dan penulis skrip...siapa lagi kalau bukan Fauziah Abdul Samad atau lebih di kenali dngn panggilan KJee di kalangan blogger. Kjee ni mudah mesra orangnya, tak sangka pula KJee sudi beri award pada Yatie. Terima kasih atas penghargaan ini. Kalau singgah blog KJee seronok baca n3 terkini. Catatan yg bernas dan bersahaja membuatkan kita seronok mengikuti perkembangan blog KJee. Saya ni setakat blogger masakan biasa je...masak sempoi2 dan cerita pun taklah menarik sangat...setakat Gitewwww....Gitewwwww.....jeeee...

Semalam pun saya ada terima award yg sama dari si cantik manis Diana. Terima kasih atas penghargaan ini juga. Kalau kawan2 nak tahu siapa dia Diana@Melley ni, bolehlah singgah blog Sky Blue's Kitchen. Kalau singgah dapur Diana mmng tak mahu balik punyer, banyak menu2 masakan, kuih muih dan kek2 yg menarik dan sedap kat sana. Kalau tak percaya..pergilah tengok sendiri....hehehhee...

Ok, dah terima award ni kenalah siapkan tugasan yg di beri. Saya kena kongsikan 7 perkara mengenai diri sendiri. Alamakkkk...nak kena jawab ke???. Rasanya dah banyak kali cerita kat sini. Tapi takpelah, biar saya kongsikan sekali lagi serba sedikit tentang diri ini.
  1. Saya merupakan anak ke 3 dlm 8 beradik. Dalam 8 beradik tu semuanya perempuan dan seorang saja lelaki. Saya mempunyai 4 orang anak, 2 lelaki dan 2 orang perempuan.
  2. Makanan kegemaran adalah asam pedas. Tak kiralah ayam ke, daging, ikan, sayur ke...yg berkaitan dngn asam pedas mmng kegemaran saya. Maunya bertambah2 nasi dan lauk kalau lauk asam pedas.
  3. Sangat geli/ngeri dngn kucing kecik, maksudnya anak kucing yg baru lahir dan yg dah mula besar2 sikit tu. Pada orang yg gemarkan kucing akan suka pegang dan timang2/belai2 kucing kecik tu, saya pula sebaliknya...kalau ada gak kat rumah, mesti asyik terkejut/terperanjat sendiri..kadang2 sampai terbawa2 dlm mimpi...
  4. Sukakan kesederhanaan. Siapa yg kenal saya je yg tahu saya macamana...hehehehe..
  5. Suka masak dan mencuba resepi2 yg baru. Saya juga suka menjahit pakaian.
  6. Saya merupakan satu2nya menantu perempuan dlm keluarga suami sebab suami hanya 2 beradik saja. Kira sayalah menantu kesayangan...hehehehe....takde yg di banding2kan...lega rasanya.....ngeeeee..
  7. Tak suka tengok cerita hantu/ seram. Takut terbawa2 dlm mimpi, nak selamat jangan tengoklahhhhh...kalau tertengok gak, cepat2 tukar siaran.
Oklah dah siap pun tugasan. Pada pengunjung2 blog Sinar Kehidupanku, sudi2lah ambil award ni ya.

2 comments:

  1. yg no 7 tu sama ngan mas sbb suami mas ank lelaki tunggal..
    lega kan kak takde saingan antara biras2 pompuan..he3

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum akak...
    terima kasih sudi ambik award nie.. ^_^
    ermm.. rupanya kita nie serupa gak yer akak... geli ngan anak kucing kecik... mmg diana x perna belai kucing selama hidup diana nie.. sama ada anak kucing maupun yg dah besar tu.. semua diana x kan sentuh.. nie pun terjangkit kat anak2 diana.. mereka pun sama gak.. :). n wah seronoknya sorg jer menantu ppn.. beruntung akak.. ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails