Wednesday, August 24, 2011

Fancy Pandan Ice Cream Cookies

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua. Syukur alhamdulillah kerana kita dapat sama2 memuliakan bulan ramadhan yg mulia ini, moga kita di berikan kesihatan yg baik utk sama2 beramal soleh hingga ke penghujung ramadhan. Moga amalan yg baik ini akan berterusan hingga ke bulan2 yg seterusnya...Aminn.

Hari ni saya nak kongsikan lagi biskut aiskrim yg saya buat petang tadi. Kali ni saya buat perisa pandan pula, macam biasalah kalau perisa pandan dan warna hijau ni...mmng menjadi kegemaran anak bongsu saya Hamka. Suka betul Hamka bila mamaNya buat kuih hijau..tak sabar2 nak makan, barulah macam makan aiskrim betul katanya.....hehehehe ntah apa2 daaaaaa....
Resepi biskut ni sama macam biskut aiskrim strawberry tu, cuba tukar perisa pandan dan tambah sedikit pewarna hijau...tu je, mudahkan...jom semak resepinya.






10 comments:

  1. kat umah ni pun ada, adik yg buat..tak pyh tunggu raya dah habis..ank2 suka, maklum la dah namanya ice cream, cepat je habis....

    ReplyDelete
  2. Aslmkum Yatie

    Biskut aiskrim Yatie ada pink..hijau ...nampak menarik . biskut ni mmg menjadi perhatian kanak2..ada buat juga tp belum sempat posing lagi...

    ReplyDelete
  3. salam kak banyak dah biskut akak.. nak buat biskut ni tapi tak de acuan..huhhuhuhu

    ReplyDelete
  4. gereklaa resepi nih tapi saya dah terbuat biskut pandan kelapa.. hmm next year laa pulak... cuba resepi ni..

    ReplyDelete
  5. hamboiii.... berkaler2 biskut eskrim dia... hijau ada pink... best la Hamka

    ReplyDelete
  6. Wah......comelnya cookies akak.....budak2 mesti suka.....^_^

    ReplyDelete
  7. salah satu biskut wajib di rumah ,.... tapi tak buat lagi ...

    ReplyDelete
  8. Assalam..sedapnyaaaaaaa....
    konflik berat badan? tak usah risau..
    http://rafaliah.blogspot.com/2011/08/konflik-berat-badan-tak-usah-risau.html

    ReplyDelete
  9. Asslam yatie, wah dah banayk juga kukis yatie buat ya..bolehlah kita berjalan rumah yatie nanti ..hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails