Wednesday, July 18, 2012

Pulut Kuning, Rendang Ayam dan Nasi Impit

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Inilah menu ringkas yg saya masak semalam sempena hari ulangtahun kelahiran suami yg ke 44thn. Terima kasih pada kawan2 yg ucap selamat semalam, gembira dan terharu dibuatnya. Suami saya senyum je masa baca komen2 dari kawan2 semua, terima kasih sekali lagi. Resepi pulut kuning seperti DISINI dan resepi rendang ayam saya guna resepi Kak Liza, tapi kali ni saya masak berkuah sikit sebab nak makan dengan nasi impit. Nasi impit pula masak yg segera punya je. Boleh juga buat sendiri seperti DISINI.



13 comments:

  1. Assalam Yatie.. sedapnyer nampak rendang ayam tu.. saya pun buat pulut kuning semalam tp dgn kari daging jer..

    ReplyDelete
  2. Waaa...tak sabar rasanya nk sambut hari raya... sedap hidangan hari istimewa hubby tu...

    ReplyDelete
  3. Hi Kak Yatie, suka pulut kuning! Dulu2 ada makcik rumah sebelah selalu buatkan...missing her when I see this! :)

    Nak tapau dari Kak Yatie lah ;)

    ReplyDelete
  4. nampak sedap sangat pulut tu :)

    teringat kat pulut kuning yang mak masak :)

    ReplyDelete
  5. Aduhhhh sedappnya pulut kuning mkn ngan rendg..

    ReplyDelete
  6. Tumpang menjamu mata di sini ye Yatie... pantang nampak nasi impit, memang terus berselera nak maka, cicahlah dengan rendang ke, sambal apa pun...sedap!

    ReplyDelete
  7. lapar pulak tgk pulut yatie ni tau..dah lama tak mengukus pulut..tapi takpe raya nanti kita makan lemang terus lah kan yatie?.hehe

    ReplyDelete
  8. Salam Yati.sedap tengok pulut kuning yg terhidang ni....kalau pulut kuning mkn dgn rendang mmg kegemaran kami sekeluarga. ingat nak buat juga sebelum puasa tp dok bertangguh dah nak puasa...
    slmt ulangtahun buat suami Yati. moga Yati sekeluarga murah rezki selalu....

    ReplyDelete
  9. Salam. Kalau datang blog kak Yatie mesti terasa lapar perut ni.. Selamat Ulangtahun kelahiran buat suami akak.. (maaf terlewat wish).

    Nasi impit tu memang sedap dimakan dengan rendang.. Mungkin ini boleh jadi menu untuk hari pertama buka puasa nanti.

    ReplyDelete
  10. Saya nak tau satu jawapan, macamana kita nak tentukan jumlah garam sebab ada orang suka masin, ada orang suka masin sikit.

    ReplyDelete
  11. Salam Ramadhan yg akan tiba, semuga ibadah kita mendapat keberkatan dari Allah. Happy belated birthday buat hubby Yatie - terlepas entri. Wow, best nya hubby dapat makan sedap macam raya pula.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails