Saturday, June 11, 2011

Kami Di Pulau Langkawi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Rasanya ramai lagi yg masih bercuti ya sempena cuti sekolah yg masih berbaki 1 hari lagi ni. Ada juga yg menghadiri majlis pertunangan ataupun perkahwinan kawan2 ataupun saudara mara. Moga semuanya berjalan lancar dan di harap percutian kalian semua kali ini membawa seribu kenangan manis yg tidak dpt di lupakan.

Di kesempatan ini juga saya ingin berkongsi bersama pemgalaman bercuti di Pulau Langkawi. Dah lama betul saya tak ke Pulau Lagenda ni, lebih kurang 19 thn. Saya pernah kesini masa baru pengantin baru dulu. Bila ada peluang berkumpul bersama keluarga ni..kami tidak ketinggalan utk pergi bersama. Anak2 saya hampir pelik bila cerita pasal Langkawi dan Mahsuri, ada yg tanya kenapa Mahsuri di bunuh, kenapa darahnya putih dan macam2 lagi. Kali ni diaorang dah tahu sejarahnya dan tempat yg penuh sejarah ni. Masa ni cuti sekolah, mmng ramailah pengunjung yg turut sama menziarahi tempat ni.

Selepas pergi tempat2 bersejarah, time to shoppinglah utk mamaNYA. Sebagai seorang wanita dan ibu.....apalagi tempat yg paling best ialah membeli belah pingan mangkuk, cadar, periuk dan banyak lagi. Bila part beli belah ni takyah tunjuklah ya...di sini saya sertakan sedikit sebanyak gambar2 yg sempat di ambil. Jom layannnnnnn....












16 comments:

  1. Salam kak! bilalah dpt jejak kaki kat langkawi yaaa??? teringin dr dulu nak ke sana kalau dah duk mesia mmg rasa2 nak tawaf satu mesia hihihi... seronok tuuu.. sini bvelum cuti lagi pun bulan 8 nanti baru mula cuti panjang :D

    ReplyDelete
  2. Wah jln2 kat Langkawi ye kak! Been there twice already. Nice place na ;)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...
    Teringin sangat nak pergi. Jenuh pujuk hubby. pyah betul. Kalu ajak je mesti di kata "apa ada kat sana tu?". Tensen betul

    ReplyDelete
  4. salam yati...bestnya...plan nak pi juga...nak shopping periuk belanga...tunjuk la gambar pi shopping tu...he he...

    ReplyDelete
  5. Salam kak yatie.. Dulu kalau kat msia kalau dpt gi langkawi bestnya.. Terbyang2 leh shopping mcm2.. :)

    ReplyDelete
  6. jalan2 kat langkawi mmg best :-)

    ReplyDelete
  7. bestnya yatie.dah lama akak tak ke langkawi..last sekali pergi masa akak dok alor setar thn 80 an dulu..rindu kat langkawi yg lama..masih belum byk pembangunan...

    ReplyDelete
  8. assalam yatie..seronoknya dapat kelangkawai..acik pun sama macam yati..dah pergi sekali..lepas tu berbelas tahun baru pergi lagi..raya cina tahun lepas acik pergi ramai2 dengan adik beradik dan anak2 sedara..

    ReplyDelete
  9. cuti2 malaysia kak....
    seronoknya jejalan...
    harap akak sekeluarga happy sepanjang percutian itu..

    ReplyDelete
  10. Bestnya jalan2 sambil shop'g..dah lama gak kami tak ke sana..

    ReplyDelete
  11. Seronoknya akak dan family bercuti kat Langkawi..

    ReplyDelete
  12. salam perkenalan...best la u punya blog...jom follow blog saya plak...

    ReplyDelete
  13. salam k.yatie...
    banyak shoppping kt langkawi kak...Jom baca n3 baru kat LK untuk semua blogger masak2...

    http://e-nalovelykitchen.blogspot.com/2011/06/berita-baik-untuk-semua-pemilik-blog.html

    ReplyDelete
  14. mengembalikan kenangan selama 4 tahun duk di langkawi...seronok tp banyak kepayahan terutama transport... sepecially time emergency! tok wan n FIL meninggal pun x jmpa... lambat sampai!

    ReplyDelete
  15. kabare yatie?? wah bestnya ke langkawai, bila dapat kumpul ngan famly n bercuti bersama kan...mesti banyak shopping tu... camner tekak dah ok ke lum?

    ReplyDelete
  16. wah bestnyer...le tour d langkawi..hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails