Wednesday, August 15, 2012

Biskut Cornflakes Rangup


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Biskut Cornflakes Rangup yg wajib di buat setiap tahun perayaan . Buat biskut ni pun mudah je, tu yg cepat siap dan dapat banyak pula. Maklumlah buat utk 3 keluarga, jadi saya buat biskut yg mudah dan semestinya sedap. Pada kawan2 yg nak merasa tu, masih sempat lagi rasanya utk mencuba resepi biskut cornflakes rangup yg sangat sedap ni. Jom semak resepinya, boleh juga lihat diSINI dan diSINI.




Bahan-Bahan
  • 250 gm mentega
  • 3/4 cawan gula aising
  • 1 sudu kecil esen vanilla
  • 1 biji kuning telur
  • 250 gm cornflakes(ramas2 sikit)
  • 2 cwn tepung naik sendiri
  • Mangkuk kertas
  • Ceri merah dan ceri hijau-dipotong kecil
Cara-Cara
  1. Pukul mentega dan gula aising hingga sebati.
  2. Setelah sebati, masukkan telur dan pukul lagi...setelah itu masukkan esen vanilla.
  3. Masukkan tepung naik sendiri dan cornflakes yg di ramas...gaul sebati guna senduk kayu je.
  4. Masukkan dlm mangkuk kertas dan hiaskan dngn potongan ceri merah dan hijau.
  5. Bakar dalam oven yg telah di panaskan pada suhu 170 C selama 15 minit.
  6. Biarkan sejuk di redai biskut. Simpan dlm bekas kedap udara.

17 comments:

  1. yang senang2 macam ni pun kita tak terbuat lagi, Kak Yatie..

    ReplyDelete
  2. Assalam yatie, akk suka sanagt ngan resipi yg simple tapi sedap, mesti sedap ni

    ReplyDelete
  3. cantikkk sekut cornflakes akak...
    sebalang tak cukup tu..he3

    ReplyDelete
  4. Dah cuba buat memang sedap.Terima kasih kerana sudi berkongsi resepi ni ye.

    ReplyDelete
  5. kak yati saya dah cuba biskut nie tapi tepung naik sendiri takde so saya tukarkan kepada tepung gandum + baking powder..kecewa sikit coz kurang rangup la..huhuhu


    minta izin nak copy resepi ye kak yati

    ReplyDelete
  6. Kak yatie, saya sudah 2 tahun berturut2 buat biskut dari resipi akak..memang sedap dan ramai yang suka :)

    ReplyDelete
  7. Biskut nie mmg terbaik Dan sgt2 sedap.. Da jd biskut wajib buat Ain..Ain da buat juga mmg terlatis di meja..

    ReplyDelete
  8. salam lebaran buat Yatie sekeluarga.Maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  9. yatie,
    selamat hari raya aidilfitri
    MAAF ZAHIR BATIN
    moga gembira di hari raya

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum :D
    Selamat Hari Raya,
    Maaf Zahir Batin... sekiranya terdapat salah dan silap selama Kak Lin menjadi rakan blog anda.

    Terima kasih.
    Sayang Anda Semua
    Muaaahhh...Muaaahhh...

    Note:-
    Semua cantik2 biskut raya yang Yati buat...

    ReplyDelete
  11. Rasa nak cuba buat lah...nampak sedap..

    ReplyDelete
  12. salam kak yati,sy mohon copy resepi ni ye

    ReplyDelete
  13. salam,mohon c n p resepi ni...

    ReplyDelete
  14. salam baru lpas siap buat biskut nie besame suami..alhamdulillah menjadi.terima kasih coz kongsi resepi.

    ReplyDelete
  15. salam.baru lpas ciap buat biskut nie besame suami.alhamdulillah menjadi.thankz coz kongsi resepi.cume lupe ltak esen vanilla tp x bnyak berubah rase nye bau still wangi lg.salam

    ReplyDelete
  16. salam kak yatie,Selamat hari raya boleh minta izin nak copy resepi ni...:)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails