Friday, June 8, 2012

Apam Beras, Apam Salju, Apam Nasi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Petang2 ni sedap layan apam beras, apam nasi ataupun apam salju. Masa masak tadi ada lebihan nasi semalam, jadi saya blend terus dan jadilah apam wat minum petang ni. Kali ni nak cepat, letak pewarna hijau sikit dan perisa pandan je. Lagipun kalau warna warni, Hamka tetap makan yg warna hijau...kali ni dia makan banyak sbb kuih warna kegemarannya. Lagipun mmng sejuk je kalau kuih warna hijau kan....kali ni letak sikit je pewarna, yg penting ada rasa pandan...umphhhh, jangankan Hamka, mamaNya pun makan banyak. Resepi macam biasalah boleh lihat diSini dan di Sini...dah selalu sangat buat, mmng sedap dan menjadi kegemaran kaum kerabat saya...he3..


10 comments:

  1. Cantik nya apam....elok kejadian nya..mama suka sangat apam ni..Terasa dah ada kat mulut...sedap.....

    ReplyDelete
  2. Hihihi,, kelakarlah Hamka tu, betul2 peminat warna hijau ya, hehehe

    Sedap apam,, sy suka kelapa lebih :)

    ReplyDelete
  3. Rajin betul Yatie, tergoda akak tgk apam ni, warna pun menarik ;)

    ReplyDelete
  4. sedapnya kak,nampak gebus sgt....

    ReplyDelete
  5. Salam.. Patutlah kuih apam ni kaler hijau.. Biasa lihat warna perang.. Bonda Nur memang peminat setia apam.. :)

    ReplyDelete
  6. Salam Kak yatie,

    Yummy..memang peberet family apam ni.skang everyday buat untuk jualan..hehe

    ReplyDelete
  7. salam kak yatie

    sedapnya, tina apam nasi ni kekadang fail membuatnya

    ReplyDelete
  8. As'kum Kak Yatie hadoiii apam nasi pulak.. lama dah mengidam kat dapur kengkawan semua dah ada.. nak kena cuba jugak ni.. :))

    ReplyDelete
  9. asalamualaikum...say follower baru blog akak ni...sy ex staf cik khata masa kat ypj dulu...teruja jgk akhirnya dpt resepi apam beras ni...sblm ni asik beli jer kat warung dpn umah....ptg ni jgk saya akan cuba...thanks

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails