Friday, December 23, 2011

Tahniah Semuanya-PMR

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Bertemu kita di hari jumaat yg penuh keberkatan ini. Moga hari yg bahagia ni terus mengiringi hari2 yg mendatang. Syukur Alhamdulillah atas nikmat, rezeki dan anugerah yg Allah kurniakan. Semalam adalah hari yg amat indah dan bahagia bagi saya dan juga para ibubapa yg anak2nya sama2 berjaya dngn cemerlang dlm PMR. Tahniah diucapkan pada anak2 yg berjaya mendapat 8A, 9A dan yg lulus dngn cemerlang. Inilah hasil usaha dan kerja keras anak2 selama ini. Tanpa usaha yg gigih dari anak2 semua, tunjuk ajar guru2 dan ibubapa serta kerjasama dari rakan2 tak mungkin anak2 semua berjaya dngn cemerlang.

Saya juga merupakan ibu yg berdebar2 menanti keputusan PMR semalam. Maklumlah baru balik Msia dan banyak yg perlu dipelajari buat anak saya Seri Izati Mohamad Khata utk menghadapi peperiksaan PMR. Seri terpaksa mengulangkaji pelajaran bagi form 1 and form 2 . Saya sebagai ibu sentiasa pantau selain guru2 yg sentiasa mendidik dan tanpa jemu memberi dorongan dan semangat buat anak saya. Syukur Alhamdulillah walaupun berat, susah dan perlukan pengorbanan dan kesabaran yg banyak kini Seri berjaya membuktikan kemampuannya. Tahniah anakku..moga dengan kejayaan ini membuatkan Seri serta anak2 yg lain sentiasa bersyukur dan sentiasa berusaha bersungguh2 utk mengecapi kejayaan demi kejayaan dlm pelajaran dan apa jua bidang yg diceburi. Janganlah berpuashati dngn apa yg di kecapi saat ini, bangga diri dan lupa diri. Jadikan kejayaan ini utk terus bersemangat dlm menghadapi peperiksaan yg lebih besar iaitu SPM. Moga saat itu anak2 semua berjaya dngn lebih cemerlang lagi dan membanggakan keluarga.

Pada yg kurang cemerlang, janganlah bersedih. Mungkin bukan rezeki anda semua saat ini. Berusahalah tanpa jemu, moga kejayaan menanti anak2 semua di masa akan datang. Sentiasalah bersyukur sebab Allah beri peringatan awal agar perbaiki kesilapan diri sendiri dan usahalah tanpa jemu, taat perintah Allah, hormati ibu bapa, guru2 yg mendidik dan hormati sesama rakan. InsyaAllah anda semua pasti berjaya.

Sekali lagi saya ingin mengucapkan Tahniah buat anak2 cemerlang PMR dan ibubapa yg hebat serta guru2 yg berdedikasi.

25 comments:

  1. Tahniah bat anak yatie .. dan buat Aiman anak KC jugak.

    ReplyDelete
  2. TAHNIAH kak Yatie.... pengorbanan akk n ank akk da terbalas...ini buktinya....
    Doa ibu adalah antara doa yang paling mustajab.....

    ReplyDelete
  3. Tahniah buat anak dan mamanya...

    ReplyDelete
  4. Kak yatie...tak sangka pulak anak kita sama2 PMR ye...apapun tahniah untuk anak2 kita semua...selalu saya jadikan kak yatie sekeluarga sumber inspirasi saya untuk mendidik anak2 saya :)

    ReplyDelete
  5. tahniah untuk anak & ibu cemerlang seperti akk...Doakan untuk D pula ye di tahun hadapan...insyaAllah...:-)

    ReplyDelete
  6. Tahniah! buat Seri dan yatie sekeluarga...
    Bangga dgn kejayaan anak2 yatie..
    sesungguhnya pengorbanan , doa dan dorongan dari yatie adalah pemangkin bagi kejayaan anak2 yatie.. sesungguhnya yatie adalah ibu yang cemerlang!..

    ReplyDelete
  7. Tahniah buat Seri.. Semoga kecemerlangan diteruskan di dalam Peperiksaan SPM nanti.

    ReplyDelete
  8. sekalung jutaan tahniah hanim buat kak yati suami isteri kerana telah berjaya membentuk seri sehingga dia berjaya. Buat seri juga tahniah atas usaha gigih adik tu. Tanpa galakan dan dorongan semua terutamanya doa ibu bapa, seorang insan tidak mampu mencapai kejayaan.
    tahniah sekali lagi .......

    ReplyDelete
  9. Tahniah buat seri dan ibunya yatie.

    ReplyDelete
  10. Assalam kak yatie,tahniah wat akak kerana telah berjaya mndidik anak2 akak,Tahniah juga wat seri ya,bkn senang nak pulun semua subjek dri orm1,smp form3 kan..

    ReplyDelete
  11. Tahniah buat akat sekeluarga. Tadi saya dah buat permintaan kat Kak Nor KT sekarang ni kat kak yatie pulak, boleh tak akak kongsikan cara, petua atau apa sahaja dalam mendidik anak2. Ye la teori memang banyak kat buku2 di pasaran tapi pada saya bila baca pengalaman ibu2 sendiri mesti lagi best. Boleh dijadikan panduan oleh kami ibu2 muda ni. tq kak

    ReplyDelete
  12. Salam.
    Semoga diberkati dan dirahmati Allah swt. Tahniah yea.

    ReplyDelete
  13. Assalam kak Yatie, byk hari tak singgah sini kak sorryla sibuk sikit ada tetamu bermlm kat umah.hari ni baru free sikit.btw, tahniah buat Seri dan akak sekeluarga diatas kejayaan Seri semoga akan berjaya lagi nanti..insyaAllah:)

    ReplyDelete
  14. Tahniah Yati...kejayaan anak kejayaan Yati sekeluarga.

    ReplyDelete
  15. tahniah kak sbg parents pd anak2 yg cemerlang..moga cemerlang dunia dan akhirat hndknya :))

    ReplyDelete
  16. salam...tahniah akak, seri dan keluarga akak..

    ReplyDelete
  17. Buat kawan2 semua,
    Terima kasih atas ucap tahniah buat kami sekeluarga..saya merasa gembira dan terharu...saya amat2 menghargainya...moga anak2 kita semua berjaya di dunia dan juga di akhirat.

    ReplyDelete
  18. alhamdulillah, tahniah buat ank kak yati dan semua ank2 malaysia ..



    bangga sgt dgn mereka yg sudah semakin maju dan kenal btapa pentingnya ilmu dan kjayaan utk masa dpn mereka..

    ReplyDelete
  19. tahiah seri dari mak long ilah utk seri ibu ayah sekeluarga...itulah namanya pengorbanan kan yatie... semoga berkat segala usaha anak2 kita...aminnnn..anak kak no3 tunggu SPM.. berdebar..dulu dia PMR 8a..raihan rasa tertekan juga ketika ini..cuma kak nasihatkan raihan supaya terima apa jer ketentuan illahi..maaf lewat ucap..sbb bz 2,3 hari ni...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails