Sunday, September 2, 2012

Salam Kemerdekaan dan Salam Lebaran di Sedenak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Hari ni baru berkesempatan nak kongsikan gambar2 kemeriahan beraya di rumah Mat Gebu. Pertama sekali nak ucapkan ribuan terima kasih pada Mat dan keluarga kerana sudi menjemput akak sekeluarga juga rakan2 yg lain. Gembira dan terharu dibuatnya. Mulanya Che Mat jemput dtng rumah masa Kak Ummi dan Azlita dtng sabtu lepas. Tapi sayang saya tak dpt turut sama memeriahkan majlis tu disebabkan saya dan keluarga berada di Kedah masa tu. Che Mat tetap jemput juga sabtu baru2 ni sempena 31 ogos 12. Kali ni mmng dpt dtnglah, tapi agak lewat sikit disebabkan hal tertentu. Walau lewat, saya sempat juga bertemu Che CT yg tak disangka2 tu. Kebetulan masa saya sampai je rumah Mat Gebu, Che CT dah pun bersiap utk berangkat ke rumah saudaranya. Saya pun takmo lepaskan peluang bergambar bersamanya. Maklumlah sebelum ni hanya bertegur sapa di alam maya je. Bila dah bertentang mata tu, apalagi.....he3..

Bila dah masuk rumah tu, mata pun tertumpu ke arah Qhaliff je. Tak sabar rasanya nak dukung dan peluk dia, memang geram betullah tngk Qhaliff .....comel je bujang kecik ni. Bila dah dpt dukung tu, barulah jamu selera dngn hidangan yg sungguh menyelerakan. Kali ni kami dihidangkan dngn soto dan laksa Johor. Air tangan Che Mat Gebu ni mmng sedap betullah. Bila dah siap makan sambung dukung Qhaliff lagi, sampaikan terlupa nak rasa kek yg Mat Gebu buat...adoyaiiiii penangan Qhaliff...hah3...

Senda gurau Sis Lin, Ayu,Sue Joshua dan Linda membuatkan hari kami bertambah meriah. Saya ni pemalu sebenarnya. Bila dah bergaul dngn diaorang buat kali ke 3 di rumah Mat Gebu, hati ini menjadi selesa dan serasi sekali. Kali ni saya berkenalan pula dngn blogger Gadis Bunga dan Oh Oeya. Seronok dpt bersembang dngn Mak Et juga Sunah si gadis manis. Terima kasih sekali lagi pada Che Mat Gebu sekeluarga atas layanan yg diberikan. Hanya Allah SWT saja yg dapat membalas budi baik Mat sekeluarga. Akak sentiasa doakan yg baik2 buat Mat sekeluarga. Moga bertambah2 murah rezeki Mat sekeluarga.
Jomlah kita tngk gambar di rumah Mat Gebu ni...layannnnn..


suka tngk gambar ni, Qhaliff genggam erat jariku....

masa nak balik sempat bergambar dngn Mak Yah

mmng ayu jelita Sue Joshua ni...rajin plk tuuuu...

Bersama blogger Gadis Bunga

Ben Ashaari dan Qhaliff

Bersama blogger Mak Et

Anakanda Talhah pun takmo lepaskan peluang bergambar dngn Qhaliff yg comel ni...


Bersama blogger Oh Oeya dan Sunah

mmng comel Qhaliff ni....


Bersama Sis Lin dan Linda

Bersama Sue Joshua dan Ayu...cuci pinggan mangkuk lagi..

Bersama Ibu Qhaliff Pn Azila




Bersama Che CT




20 comments:

  1. kemarin mmg the best.
    happening habis

    thanks kak yatie sbb dh syer entry raya ke sedenak. Ayu masih drafkan. gambor kurang cun. idea lari

    kek kak yatie mmg best dan sedap

    ReplyDelete
  2. salam kak Yatie...
    seronoknya dpt berkumpul bersama2 bloggers popular.

    ReplyDelete
  3. Bestnya dpt kumpul2 mcm tu. :-)

    ReplyDelete
  4. Mana satu CMG.. yg pakai baju merah kain pelekat hijau tu ker(gmbr no3 last)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) kena datang rumah CMG kalau nk kenal...huhuhu..kan Yati kan..kan...kena bwk pengeras...hihihi

      Delete
  5. Salam Kak Yatie,

    Seronoknyaaaa...

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Yatie..

    Alhanmdulillah.. walaupun time tu ct agak tergesa2 nak balik, masih sempat abadikan pic bersama Yatie yang sangat ct kagumi, terima kasih ya Yatie :)

    ReplyDelete
  7. Kak Tie...

    Pheww nsb baik gambo kita cun2 belaka..hahahaha
    Ye la tkt ada gambo muncung itik je kang..hehehehe

    Apa2 pun terima kasih bt Kak Tie, walaupun kita satu JB tp kat Sedenak jgk kita jumpa kan kak..hehehehe

    ReplyDelete
  8. salam kak yatie...seronok dapat berjumpa walau tak lama. insyaAllah pasi kalau ada jodoh kite jumpa lagi... :D

    ReplyDelete
  9. Terima kasih pada Kak Yatie, walaupun penat baru selesai buat rumah terbuka, tapi masih luangkan masa ke sedenak. Kek akak tu kan, serius kek tersedap hari tu......*______^

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum.

      tak cee lah mcm gini......nak gak tengok muka tuan rumah nya....lepas ni posing maut ye mat gebu utk tatatpan peminat luar daerah

      Delete
    2. assalamualaikum

      tak cee lah mcm gini...kami yg di luar daerah nak gak tengok muka tuan rumah.

      dah dapat tengok muka bapa dan emak qhalif sekarang nak gak tengok muka mat gebu...

      Delete
  10. Assalamualaikum Kak Yatiku sayang...jgn puji2 sangat tau! Nanti kemvang laa...awwww...memang seronok dapat jumpa Kak Yatie dan blogger2 yang lain diteratak Mat Gebu...meriah!

    ReplyDelete
  11. Salam perkenalan. Nak tau juga kek apa yang Yatie bawa ke rumah CMG. Sedap banget katanya. Boleh share...

    ReplyDelete
  12. Tengok gambar dah tau meriah...Tumpang seronok boleh ye kak...Mesti best dapat berkenal-kenalan tambah sahabat terjalin ukhwah.

    ReplyDelete
  13. Waaaaaaaaa...jeleezzz akak tengok tau Yatie...sedih pun ada, sbb x dpt jumpa Yatie hari ke Sedenak tu...ntah bila pulak laaa nak jumpa. Waaa ramainya ada sana yea...Oh Oeya pun ada.. Sume mak dara duk kat dapur jek eh...mst tambah kuah laksa sakan dr periuk Mat tu...hehe.

    Waaa kek apa la yg sedap tu Mat, dah share kat blog ke Yatie? Terliur dgr Mat kata sedap tu....mst la sedap kalau Sifu cakap gitu...Apapun sonok tengok gader2 korang, ramai meriah...akak hari tu ala2 sopanzz jek...hahaha

    ReplyDelete
  14. Wah..Yati dah sampai rumah CMG...dh bape kali pegi nih?

    ReplyDelete
  15. Salam Yatie..

    Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin daripada ita dan keluarga..

    Bestnya dapat kumpul ramai-ramai cam tu kan Yatie..
    Rasa terkilan juga sebab tak dapat jumpa Yatie hari tu.. lama rasanya kita tak jumpa kan??

    Nanti senang-senang Yatie beraya rumah ita pulak ye..

    ReplyDelete
  16. salam yatie, wow! bestnya dpt kumpul ramai2...tumpang seronok n gembira :) zila66

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails