Friday, December 5, 2014

Terima kasih Bonda..


Inilah wajah2 kesayangan saya. Pada 3 dec 2014 merupakan hari ulangtahun kelahiran saya...terasa gembira..terharu dan sebak di buatnya mengenangkan saya masih lagi menghirup udara segar setiap pagi dan di kelilingi insan2 tersayang....syukur alhamdulillah di panjangkan usia utk menikmati kehidupan di dunia dan mudah2an dngn peningkatan umur ini bertambah keimanan saya utk bahagia di akhirat nnti...aamiin..

Terima kasih pd bonda Pn Ainon Kosnan yg melahirkan..membesarkan...mendidik dan menjadikan saya spt skrng. Terharu melihat wajah ayahanda dan bonda. Terima kasih juga buat ayahanda En Ramlan bin Wahid kerana menjaga kami adik beradik hingga dewasa dan kini sudahpun berumahtangga. Jasamu terlalu besar dan tak terbalas dngn wang ringgit. Hanya doa dari anakanda sentiasa mengiringi perjalanan hidupmu. Semoga Allah SWT sentiasa melindungi dan merahmati ayahanda dan bondaku...aamiin...

Buat suamiku Mohd Khata Jabor..terima kasih kerana menerimaku seadanya. Terima kasih atas kasih sayangmu selama ini...mudah2an kebahagiaan ini kekal hingga ke Jannah.

Buat anak2ku Mohamad Talhah Al Hafiz...Seri Izati...Seri Irdina dan Mohamad Hamka...mama dan abah sayang kamu semua. Tidak ada sedikit pun perasaan di hati kami membeza2kan kamu semua. Moga anak2 mama abah menjadi anak yg soleh dan solehah yg berjaya di dunia dan di akhirat..aamiin..

Buat mertuaku..terima kasih menerimaku seadanya dan terima kasih atas kasih sayang selama ini

Buat adik beradikku...abng ipar dan adik ipar..anak2 sedara..saya sayang semuanya...juga buat saudara maraku...saya sayang semuanya..moga kita semua sentiasa dlm rahmat kasih sayang dan perlindunganNya..

Buat kwn2 semua..terima kasih atas persahabatan dan kasih sayang ini...terima kasih atas doa..ingatan dan ucapan happy besday buat diri ini. Saya amat2 menghargainya...moga kita semua sentiasa dlm rahmat dan perlindunganNya..aamiin..




Alhamdulillah..terima kasih kwn2 yg ucap happy besday sejak dari mlm 3 dec hinggalah hari ni....gembira dan terharu di buatnya atas ingatan dan doa buat saya. Moga kehidupan kita sentiasa diberkati dan dirahmati Allah SWT.
Sebenarnya takdelah sambutan istimewa..sekadar masak nasi beringin dan ayam sambal serai,lepas tu buat bubur putih bubur merah je. Hamka paling sibuk tanya abahnya ajak pg mkn steamboat kat Johnnys di Jusco. Padahal dia tak suka mkn kat luar. Rupanya dia ada agenda tersendiri.
Nampakkan hadiah tu...itulah hadiah dari Hamka dan Dina. Masa nak pg smlm...saya ternampaklah Hamka bwk duit sendiri RM10...pastu bisik2 je dngn Kak Dina. Bila tngh tunggu menu tu dia minta izin nak tngk2 kat kedai di Jusco tu.
Mama tau..mesti dia nak beli sesuatu sempena besday mama. Risau gak dia cuma bwk duit rm10...maklumlah brng2 kat dini mahal..mama nak tambah duit tapi takmo...nnti mcm mama beli sendiri katanya.
So biarkan jelah Hamka dngn Dina beli ikut pilihan mereka. Mama tak kisah...cuma mama terharu anak2 mama sedaya upaya nak menggembirakan hati mama. Bukan mahal harganya...tapi harga kasih sayang yg tak ternilai buat mama..terima kasih sayang..
Buat Seri dan Talhah...skrng mereka berdua berjauhan sbb belajar...hanya ucapan tanda ingatan pun dah buat mama gembira....terima kasih ank2 mama..sayang kamu semua...
Smlm pagi...saya tepon mak nak ucap terima kasih sbb melahirkan dan menjaga saya selama ini..tetiba terputus...cuba berkali2 tak dpt. Dalam beberapa minit je...mak tepon semula ucap slmt hari lahir huat saya. ALHAMDULILLAH...masa tu..tiada ucapan istimewa selain dari ucapan kasih mak pd saya...terima kasih mak...terima kasih atas segalanya...
Hadiah dari suami....cukuplah dngn dirinya sentiasa ada disisi disaat suka dan duka....itu lebih bermakna...saya sentiasa ingat...jika kita sentiasa menyenangkan hati suami...In Shaa Allah...kesenangan dan ketenangan itu milik kita jua...

Ini pula coretan dari anakanda di perantauan Mohamad Talhah buat mama, gembira dan terharu. Moga hidup kita sekeluarga sentiasa dlm rahmat kasih sayang Allah dan di bawah perlindunganNya. Aamiin..
Happy birthday to my beloved mum. May Allah bless you and give wealth and good health.
To my mum, what is a son or daughter without his/her mum,
I may read faster, speak more fluent than ever now,
but you are the first person to teach me to do that,
while patiently facing whatever my bad habit and weakness,
when others look down on me,
when im on my bad term of my life,
you are the one who still believe the best in me and drive me to my motivation,
you are my greatest teacher and my greatest friend.

Ps:I love you mum, hope i find a mum like you for my children. 

3 comments:

  1. Assalam Yatie Doa Akak semoga Yatie diberi kesihatan dan kebahagiaan berterusan serta sentiasa dalam Rahmatnya...walaupun lewat moga Doa ini dimakbulkan dan dapat kita berkongsi ilmu for many more years to come....Amin Selamat Hari Lahir Adikku!

    ReplyDelete
  2. happy birthday kak yatie...semoga pjg umur dan dimurahkn rezeki

    ReplyDelete
  3. happy birthday yatie, kak doakan dipjkkan umur, dimurahkan rezeki dan bahagi disamping keluarga yg tersayang....Aamiin ❤

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails